Go wonder: An expression of amusement over an apparently unexpected but predictable result (Wikitionary).

Onze visie

In onze snel digitaliserende wereld stoppen we nogal wat weg in schermen. Begrijp ons niet verkeerd, technologie is geweldig, maar schermen vinden we te plat. Letterlijk en figuurlijk. Alles wat je erin stopt slaat plat.

Dat kan ook anders! Magischer, socialer, tactieler. Aaibaar, voelbaar, stapelbaar. En tóch interactief, digitaal, connected. Go wonder!

Onze missie

Mensen verwonderen en verrassen. Meer willen we eigenlijk niet.

We gaan graag samen met organisaties op zoek naar die magische tactiel-technische oplossingen voor educatieve of playful toepassingen.

Benieuwd of we iets voor jullie kunnen betekenen? Bel of mail gerust!

De oprichters

Go Wonder is opgericht door Hanne Marckmann en Eric Jan Krupe. Hanne is interactie ontwerper en Chief Fun- & Furware Officer. Eric Jan is de IT-er en Go Wonder’s Chief Firmware Officer.

Over Eric Jan
Tijdens zijn studie Elektrotechniek in Delft werd er door Eric Jan al veel gesoldeerd en geprogrammeerd. De laatste jaren staat de soldeerbout weer aan, want wat is het toch heerlijk dat je tegenwoordig met 20 euro aan componenten en 20 pagina’s code leuke interactieve apparaatjes kunt maken!

Eric Jan is na 20 jaar in leidinggevende functies in internationale advies- en technologiebedrijven de laatste 5 jaar werkzaam als adviseur en projectmanager voor musea en andere cultureel erfgoedinstellingen. Binnen Go Wonder vertaalt hij samen met Hanne het concept via een prototype in een goed werkend product. Een leukere baan bestaat er volgens hem niet!



Over Hanne
Met een MA in Nieuwe Media en Digitale cultuur en een BA in Advertising heeft Hanne een brede, scherpe en kritische blik op de inzet van technologie in creatieve toepassingen.

Hanne werkte o.a. als creatief directeur voor jongerencommunicatiebureau Keesie en als docent bij Games en Interactie (HKU). In de dagelijkse praktijk van Go Wonder geeft ze samen met Eric Jan leiding aan de projectteams. Maar liever nog werkt ze mee aan projecten als interaction designer, copywriter en ‘knutselt’ ze alle prototypes zelf. Want van dingen maken wordt ze blij.


Met wie we werken

Klaas van Rijn
Onze vaste R&D go-to man. De plaatselijke bouwmarkt is ook blij met hem. Programmeert, tapet, knutselt, soldeert, hangt beacons, test, test nog een keer en zorgt zo dat alles boven verwachting werkt.

Chris van Dongen
Chris aka de SMD prutser helpt ons met de ontwikkeling van prototypes en assemblage van onze printjes. Met vaste hand weet hij de pietepeuterige onderdelen netjes te solderen. Voor ons is Chris de SMDtopper!
smdprutser.nl

Ina Groeneweg
Snel en vakkundig met naald en draad. Reeds vele Tellmies gingen door haar handen. Een aanwinst voor ons team!

Studio Roodenburch
Opnemen, stemmen regelen, regisseren en op diverse gewenste volumes afmixen. Maarten en Bram van Studio Roodenburch doen alles voor de perfecte audio in onze producten. En ze zijn nog snel ook!
www.facebook.com/studio.roodenburch/

Inez Groen
Een heel fijne playful mind om mee te werken! Schrijft leuke teksten, denkt na vanuit de gebruiker en test alles zelf uit.
gamesandlearning.nl

Ine Keitz
Met één scherpe blik op beest, schetsje of vaag idee gaan Ine’s hersenen kraken en ontstaan er als vanzelf naaipatronen in haar hoofd. Ine helpt met het ontwerpen van unieke custom Tellmies in wonderlijke vormen en stoffen waar alle tech als gegoten in zit. Magic.
inekeitz.nl

Jelle Krupe
3D-ontwerp & -printing in een handomdraai. Voor al onze speakerbehuizingen, stekker-in-naai-modules met 8 of 10 gaatjes (we mogen altijd kiezen van Jelle!) en vele andere superhandige zaken. Onmisbaar.

Casper ten Brug
Met Casper en zijn bedrijf ZWERM werken we aan een concept voor blinden en slechtzienden in musea. Casper onderzoekt en bedenkt de interactie, wij regelen de tech en 3D. Samen maken we zo de wereld toegankelijker voor visueel beperkten!

Tot slot

We gaan verantwoord om met materie en mensen, zodat we niet aan de ene kant magie toevoegen en dat aan de andere kant weer wegtoveren. De Tellmies kun je aan ons terug verkopen als je ze niet meer wilt. Wij zorgen dat de firmware en de furware netjes recycled of hergebruikt worden.

Eric Jan doet nog even een software update @Batavialand