Werkwijze

voorbeeld project xpex
Schets van XpeX voor het project
Low tech prototype gemaakt door ZWERM

We werken samen

Go Wonder zoekt de expertises op die we nodig hebben voor onze projecten. Andersom worden we ook op basis van onze expertise door anderen gevraagd om aan hun projecten mee te werken.

Dat vinden we ontzettend leuk! Want zo leren we weer van elkaar en breidt ons netwerk zich steeds verder uit. 

Met XpeX wonnen we een pitch voor de nieuwe inrichting en tentoonstelling van een bijzonder vakantiehuisje vol onderduikverhalen. We kunnen eigenlijk niet wachten, maar de opening is pas in 2022 (onder voorbehoud van financiering).

Met Kiss the Frog maken we een bijzonder product o.b.v. onze hardware voor een experience centre in België. Allemaal top secret nog, maar we kijken uit naar een mooi resultaat.

Met ZWERM (Casper ten Brug) werken we aan een hightech prototype van zijn afstudeerproject voor blinden en slechtzienden. Met interactieve 3D scans van museumobjecten kunnen we deze doelgroep een volwaardige museumervaring bieden.

We werken aan nieuwe producten en diensten

We werken primair in opdracht, maar we kunnen onszelf niet altijd tegenhouden om een goed idee dat opborrelt toch uit te testen in een prototype. Dus houden we regelmatig hands-on sessies met hardware, scharen, schuimplastic, papier, hot glue en wat we dan ook nodig hebben om iets te bouwen. Zo ontwikkelen we nieuwe producten en diensten waarvan we echt zeker weten dat iemand er binnenkort op zit te wachten! Zoals het idee hieronder.

Laat een museum tot leven komen als je er doorheen loopt

Prachtige objecten in een vitrine of aan de wand zijn mooi om naar te kijken, maar bieden weinig mogelijkheden tot een persoonlijke ervaring of snelle verandering van content. Daarom ontwikkelden we een manier die zalen, vitrines en tekstbordjes tot leven kan laten komen als je er langs loopt. Dit kun je gewoon als laag ‘over’ de bestaande opstelling leggen.

Stel je voor: je loopt door een zaal vol gevulde vitrines. Jij volgt het ‘rode’ pad en doet alle rood uitgelichte vitrines aan. Je kind volgt het blauwe pad en bezoekt de blauw uitgelichte objecten. Jullie horen en zien beiden informatie die is afgestemd op jullie niveau en behoeften. Speels en luchtig of juist diepgaand en verrijkend.

Dit kan met onze inbouwbare hardware. Deze triggert o.b.v. beacons audio, lichteffecten en/of specifiek filmmateriaal. De getoonde content kan voor iedereen anders zijn en dat biedt talloze opties: 

  • kinderen horen een ander verhaal dan 65+-ers. 
  • Experts zien een ander, langer filmpje dan leken. 
  • Scheepsmodellenliefhebbers volgen een andere lichtroute dan schilderijenliefhebbers.

Heb je ideeën over een ‘tot leven komend museum/bibliotheek/expositie’ of wil je een demo? We komen graag langs!

led verlichting museum
Zodra je in de buurt komt, licht de ‘bun’ in dit schip blauw op alsof er water in staat (test in Batavialand).
Dit boek licht op en vertelt waar het over gaat als je in de buurt komt (prototype).

interatief werken go wonder
Onze bureaus…

We werken iteratief

Go Wonder maakt producten, zoals de Tellmies en de GARBI UV-C, die we in projecten toepassen en doorontwikkelen. De hardware en basissoftware van deze producten is voor al onze opdrachtgevers grotendeels identiek, maar furware en software voor de interactie zijn op maat gemaakt.

Dit heeft als voordeel voor ons dat we zeker weten dat onze producten een solide basis hebben die altijd werkt. Voor opdrachtgevers is het fijn dat ze een solide getest product krijgen en meeliften op ontwikkelingen die we voor anderen doen. Onze producten worden zo dus steeds beter en slimmer (en wij ook ;).

We werken in co-creatie

Omdat we de mening van onze doelgroep(en) zeer op prijs stellen, werken we vaak samen met hen om tot een goed resultaat te komen.

Zo werkten we bij Boijmans Van Beuningen samen met hun kinderpanel. Of eigenlijk werkten zij samen met ons, want wat waren ze professioneel! Ook bij een nieuwe opdracht voor Batavialand co-creëren we een schoolklas.

Sowieso doen we graag eerst een pilot waarin gebruikers intensief aan de slag gaan met onze producten, zoals we o.a. bij Sesjat de Scheepskat hebben gedaan. Pas daarna leveren we in grotere aantallen op, waarin we de verbeteringen uit de pilot verwerken. Want hoe goed je ook nadenkt vooraf, je gebruikers ontdekken altijd wel iets dat je niet voorzien had.

co creatie kinderpanel boijmans
Co-creatie met het kinderpanel van Boijmans Van Beuningen